fbpx
יהלום סינטטי מהו

יהלום סינטטי מהו?

בשנים האחרונות, האמרה הנושנה הידועה מקבלת טוויסט חדש. היום, אלו יהלומים סינטטיים שהינם חבריה הטובים ביותר של האישה. חובבי הנוסטלגיה שכבר התרגלו לשלם הון עתק על פריט היוקרה הזה מתקשים לקבל עובדה זו, אך גמולוגיה ותכשיטנים בכל רחבי העולם מתוודעים לכלל היתרונות שביהלומים המיוצרים במעבדה הזהים לחלוטין מבחינה כימית ליהלומים טבעיים. יהלומים אלו מיוצרים במעבדות בתנאים המדמים את תהליך יצירת היהלומים הטבעי, בלחץ או טמפרטורה גבוהה. כיום, הבחירה לשבץ יהלום סינטטי נעשתה נפוצה יותר ויותר בייצור תכשיטים יפהפיים. הסיבות לטרנד החדש הן רבות ומגוונות ונובעות מהיתרונות הבולטים של הפריט החדשני. המומחים של iLab Diamonds מסבירים עוד על יהלומי המעבדה, סוגיהם וכלל היתרונות שהם מביאים עמם.

מדוע לבחור דווקא ביהלום סינטטי

ישנם כמה יתרונות בולטים ברכישת יהלומים שיוצרו במעבדה.

טוהר ואיכות חסרי תקדים

בתנאי מעבדה, ניתן ליצור יהלומים יותר. זאת מכיוון שבניגוד לאבנים הטבעיים, אין ביהלומים סינטטיים פגמים או גופים זרים המצויים בתהליכים לא מפוקחים.

מכיוון שהם נעשים בתנאים מבוקרים בקפידה, מבנה הגביש שלהם מושלם ומוקפד יותר ללא נזקים שנוצרו בחומר עקב הלחץ בתנאים הטבעיים. טוהר משופר משמעו שהיהלום גם בהיר ושקוף יותר.

מוסרי יותר

חובבי יהלומים רבים משקיעים לא מעט מאמצים כדי להבין מהו מקור היהלומים שבכוונתם לרכוש. זאת מאחר שלמרבה הצער, מקורות אלו עשויים להיות לעתים מפוקפקים.

יהלומים רבים עשויים להגיע ממקורות המעבידים ילדים ובוגרים כאחד תחת תנאי ניצול והפרות זכויות אדם או על רקע סכסוכים צבאיים עקובים מדם. לכן, מכונים יהלומים אלו גם “יהלומי דם”. כשמדובר על יהלום סינטטי – קל בהרבה להתחקות אחר תולדותיו ואחר מקורותיו.

נוסף על כך, תהליכי כריית יהלומים הם מהתהליכים המזהמים ביותר על פני כדור הארץ ופוגעים אנושות במשאבי טבע. יהלומים סינטטיים עשויים לספק מענה בר קיימא לביקוש.

בשלל צבעים

יהלומים צבעוניים טבעיים לרוב מגיעים במחיר מופקע עקב נדירותם. בתנאי מעבדה, ניתן לשלוט בקלות בצבע ולהציע יהלומים במחיר משתלם במיוחד.

יהלומים סינטטים שיטות ייצור מרכזיות

בתהליך ייצור יהלום סינטטי במעבדה קיימות שתי שיטות עיקריות:
HPHT – בטמפרטורה ולחץ גבוה
שיטה ששימשה במשך עשורים עבור יישומים תעשייתיים של היהלומים החל משנות ה-50.
כיום, השיטות פותחו באופן משמעותי וניתן ליצור יהלומים גדולים, טהורים ויפהפיים בשיטה זו. HPHT מחקה את התהליך הטבעי של התפתחות היהלומים, במסגרתו פחמן מתגבש תחת חום ולחץ עז בתוך מעטפת כדור הארץ לאורך תקופה של מיליארדי שנים. בשיטת HPHT ניתן לייצר יהלום תוך שבועיים. עם זאת, זוהי שיטה יקרה יחסית, מאחר שצריכת האנרגיה של תאי הלחץ היא עצומה.
CVD – מיצוי כימי בקיטור
שיטת ה-CVD לייצור יהלומים סינטטיים עושה שימוש בטכנולוגיה חדשנית. על ידי תהליך מיצוי כימי בקיטור, חלקיק יהלום זעיר ממוקם בתוך תא אטום ומאוחסן בטמפרטורות גבוהות. לאחר מכן, תערובת גז עשירה בפחמן מוחדרת אל התא. תהליך היינון בתא גורם לפירוק הקשרים המולקולריים והפחמן הטהור מתחבר לחלקיק היהלום.
ככל שהפחמן מצטבר, הוא יוצר קשרים אטומיים נוספים עם היהלום וכתוצאה מכך גדל יהלום חדש וזהה לחלוטין ליהלומים המצויים בטבע.

יהלומים סינטטיים באיכות בלתי מתפשרת

Lab Diamonds מציעים יהלומים המיוצרים במעבדה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אנו מייצרים יהלומים בשיטות HPHT ו-CVD גם יחד ומציעים טווח רחב של מוצרים במגוון מחירים, גדלים ורמות טוהר.
כל שנותר לך לעשות הוא רק לבחור את המוצר המועדף עליך – וליהנות מיהלום ככל היהלומים, עם ערך מוסף משמעותי, שבא לידי ביטוי בכל הרבדים. לפרטים נוספים ולהזמנות, ביכולתך לפנות אלינו עוד היום ונשמח להעמיד לרשותך יהלום סינטטי שמתאים לשאיפות שלך.

אהבתם? שתפו